جلالی از گل محمدی بله گرفت؟ بیرانوند نگران تراکتور! بی توجهی باشگاه پرسپولیس به اقدام غیر حرفه‌ای صادقی اوسمار خواستار توافق با دو بازیکن قبل از اتمام فصل مذاکرات نهایی ایجنت اوسمار با درویش نتیجه و ویدئو خلاصه بازی آرسنال و اورتون| برد بی فایده و توپچی‌های سرافکنده نتیجه و ویدئو خلاصه بازی منچسترسیتی و وستهم| جشن قهرمانی و سلطنت پپ گواردیولا پخش زنده بازی منچسترسیتی و وستهم در هفته آخر لیگ برتر انگلیس (یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین برنامه کامل تیم ملی ایران لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۴ پایان کار قدوس در برنتفورد + عکس نحوه خرید بلیت بازی نساجی و استقلال + قیمت و لینک خرید نحوه خرید بلیت بازی پرسپولیس و استقلال خوزستان + قیمت و لینک خرید همه منتظر جواب ستاره آلمانی بازگشت برهانی به استقلال مدافع پرسپولیسی علیه استقلال دو سهمیه المپیک برای تنیس‌روی‌میز ایران قطعی شد درویش موافق جذب علیپور پرسپولیس همچنان با هیات مدیره ناقص اوسمار برای تمدید چقدر دستمزد می‌خواهد؟ برنامه اوسمار مورد تایید اعضای هیات مدیره پرسپولیس
سرخط خبرها

«مولتی‌کافه» مشهد در بی‌خبری، لیگ‌برتری شد

  • کد خبر: ۱۸۷۰۰
  • ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۰
«مولتی‌کافه» مشهد در بی‌خبری، لیگ‌برتری شد
با صعود تیم لیگ یکی دختران مشهدی، فصل آینده ۲ نماینده از این شهر در سوپرلیگ بسکتبال حضور خواهند داشت.
مژده رنگیان - تیم بسکتبال «مولتی‌کافه» مشهد، جواز حضور در لیگ برتر بسکتبال بانوان کشور را به دست آورد و حالا مشهد ۲ نماینده سوپرلیگی بانوان دارد.

برای بسکتبال بانوان، امسال سال خوبی بود و تیم لیگ‌برتری بانوان مشهد با حمایت شهرداری و باشگاه آویژه‌صنعت پارسا در مسابقات به میدان رفت و موفق شد با بضاعتی که داشت، عملکرد نسبتا خوبی را به نمایش بگذارد و راهی پلی‌آف شود. اما در کنار این تیم، دختران مشهدی در لیگ دسته‌یک نیز نماینده داشتند. مولتی‌کافه، تیمی بود که در بی‌خبری تشکیل و راهی مسابقات شد و توانست خود را به‌عنوان یکی از مدعیان قهرمانی به حریفان نشان دهد. این تیم هفته گذشته موفق شد جواز حضور در لیگ برتر فصل آینده بسکتبال بانوان را به دست آورد و به‌این‌ترتیب سال آینده مشهد در این رشته ۲ نماینده خواهد داشت.

صعود مقتدرانه به فینال
تیم دختران مولتی‌کافه مشهد پس از صعود از مرحله مقدماتی، در بازی نخست پلی‌آف، برابر وولف تهران به میدان رفت و توانست این تیم را ۷۳ بر ۶۲ شکست دهد. در بازی برگشت نیز مشهدی‌ها درحالی در زمین تهرانی‌ها به میدان رفتند که موفق شدند در رقابتی سنگین و نزدیک، ۶۹ بر ۶۸ وولف تهران را شکست دهند و یک پای فینال شوند. فینالیست دیگر باید از بین ۲ تیم قزوینی و هرمزگانی انتخاب می‌شد که شورای شهر و شهرداری قزوین نیز در بازی دوم با اختلاف یک‌امتیاز توانست به فینال صعود کند و حریف مشهدی‌ها شود. همچنین آن‌ها سهمیه سوپرلیگی‌شدن را به دست آوردند. تیم‌های خانه بسکتبال هرمزگان و وولف تهران به رده‌بندی رسیدند. دیدار فینال روز ۱۵ اسفندماه اعلام شده است و باید دید کاپ قهرمانی توسط مشهدی‌ها بالا می‌رود یا نه.

فینال شاید در مشهد
اسپانسری به نام مولتی‌کافه تابه‌حال در ورزش بانوان حضور نداشته و برای اولین‌بار است که در ورزش بانوان نام این حامی شنیده می‌شود؛ اتفاق ارزشمندی که می‌تواند در صورت تداوم حمایت‌ها، خبر‌های خوبی از فصل آینده لیگ بسکتبال بانوان بدهد. داریوش شجاع، مدیر تیم بسکتبال بانوان، درباره تیم دختران مشهد در لیگ‌یک اظهار کرد: خداراشکر امسال همه‌چیز خوب و حرفه‌ای پیش رفت. هدف حامی مالی تیم، حضور در لیگ برتر در اولین سال بود؛ اما با موافقت حسینی تصمیم گرفتیم از لیگ‌یک شروع کنیم. با بازیکنان مشهدی قرارداد بستیم و برای تکمیل تیم ۴ بازیکن از نیشابور، اصفهان، تبریز و شیراز جذب کردیم. این برای اولین‌بار در تاریخ بسکتبال بانوان مشهد بود که بازیکنان غیربومی به تیم اضافه می‌شوند.

او ادامه داد: از ابتدای مهرماه، تمرینات بسیار جدی و حرفه‌ای دنبال شد. احتمالا تنهاتیم تاریخ بسکتبال بانوان خراسان هستیم که هفته‌ای ۱۲ جلسه تمرین در صبح و بعدازظهر داریم و هفته‌ای ۲ بار بازیکنان با مربی به کوه‌نوردی می‌روند و برنامه بدن‌سازی را دنبال می‌کنند.

شجاع درباره عملکرد تیم مشهد در پلی‌آف گفت: خوشبختانه اجازه ندادیم بازی‌های پلی‌آف به دیدار سوم کشیده شود و کار را در بازی دوم تمام کردیم. برای برگزاری فینال به فدراسیون درخواست میزبانی داده‌ایم تا مشهد میزبان فینال و رده‌بندی باشد. البته تهران، هرمزگان و قزوین نیز متقاضی میزبانی هستند و فدراسیون برای تعیین میزبان باید قرعه‌کشی کند. امیدوارم بتوانیم در مشهد، قهرمان شویم و در حضور تماشاچیان شهرمان کاپ قهرمانی را بالای‌سر ببریم. البته باید ببینیم با توجه به موضوع لغو گسترده مسابقات در کشور این رقابت‌ها در روز تعیین شده برگزار می‌شود یا خیر.

مدیر تیم بسکتبال مشهد در لیگ یک اضافه کرد: امسال در گروه مرگ قرار داشتیم به طوری که ۴ تیم نهایی از گروه مشهد بودند و ۸ تیم دیگر حذف شدند. همین موضوع نشان می‌دهد سطح مسابقات بسیار بالا بود و استان‌های دیگر نیز با تمام قوا برای کسب سهمیه به میدان آمده بودند. در طول این چند ماه از تیم آویژه صنعت دعوت کردیم تا بازی‌های دوستانه داشته باشیم تا سطح لیگ برتر را نیز ببینیم، اما موافقتی با این موضوع صورت نگرفت.

حضور مربی و بازیکن خارجی در مشهد
او درباره برنامه تیم برای حضور در لیگ برتر فصل آینده تصریح کرد: با حمایت خوب مولتی‌کافه، آینده خوبی را برای تیم بسکتبال دختران مشهد می‌بینیم. به احتمال زیاد مربی خارجی هدایت این تیم را برعهده خواهد داشت و یک بازیکن خارجی نیز به تیم اضافه می‌شود. با ۲ بازیکن مطرح ملی‌پوش نیز رایزنی‌ها صورت گرفته است و فصل آینده آن‌ها را در کنار خودمان در تیم خواهیم داشت.

مدیر تیم مولتی‌کافه همچنین گفت: هرگز نمی‌خواهیم زنگ تفریح تیم‌های دیگر باشیم. حضور مربی خارجی در لیگ ایران، به افزایش دانش فنی مربیان ایرانی کمک می‌کند و سطح لیگ را بالا می‌برد؛ اما درصورتی‌که مربی خارجی نتواند حضور پیدا کند، از مربیان سرشناس ایران برای تیم مولتی‌کافه استفاده می‌کنیم.

او ادامه داد: برنامه‌هایی که به حامی مالی برای فصل آینده ارائه داده‌ایم، شامل ۲ تیم لیگ نوجوانان دختر و پسر، یک تیم لیگ‌یکی دختران و تیم لیگ‌برتری بانوان است که با آن‌ها موافقت شده است. درحال‌حاضر یک تیم جوان با بازیکنان سیزده تا هجده‌ساله داریم که زیرنظر کاپیتان تیم در حال تمرین هستند و قرار است پشتوانه تیم لیگ‌برتری ما شوند. بازیکنان می‌دانند در صورت پیشرفت در تیم لیگ‌برتری حضور خواهند داشت و برای رسیدن به آن تلاش می‌کنند. تمام تلاش ما توجه و احترام به استعداد‌های بانوان در این رشته است. تابه‌حال برنامه‌ریزی برای بانوان وجود نداشته و هرسال در نزدیکی شروع مسابقات بدون آمادگی یک تیم تشکیل می‌شود که به نتیجه مدنظر دست پیدا نمی‌کنند.

شجاع همچنین اظهار کرد: در این مدت هیئت استان متأسفانه هیچ کمک معنوی به ما نداشت، دریغ از یک جلسه تمرینی رایگان در خانه بسکتبال؛ هرچند تیم ما به کمک مالی نیاز ندارد، ولی بازیکنان نیاز به دیده‌شدن و توجه دارند و از نظر روحی‌روانی می‌توانست کمک خوبی برای این بازیکنان باشد. امیدواریم فصل آینده رقابت خوبی با تیم همشهری خود آویژه در لیگ داشته باشیم و سطح بسکتبال بانوان مشهد ارتقا پیدا کند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->